school is cool, or whatever

Nu har det lugnat ner sig litegrann. Eller snarare tvärtom, men min hjärna är inte stressad, jag känner att det som händer hädan efter klarar jag, om jag bara tar det som det kommer.

Jag har pluggat gärnet den senaste veckan och har haft ångest över allt möjligt (min hjärna har tendens att överreagera när det kommer till en chans till misslyckande), men nu har allting magiskt löst sig, efter att jag låg vaken till halv tre och hade ångest (eller ja, inte lika mycket ångest efter jag pratade med Martin, men ändå).

Idag började jag en ny kurs, Ljudproduktion forstättningskurs, vilken är delad i fyra delkurser. De första två handlar om att producera något i studio, först i grupp, sedan själv. 20 norrmän har börjat i klassen (eller snarare att de är här och läser de kurserna), så när det kommer till producerandet i studion så har vissa (bland annat jag) fått skittider när det kommer till att leka i Studion och K1. Jag har kl 23:00 till 3:00, på en SÖNDAG. Sedan när jag har mixningen är Dennis här, vilket också är lite lol. Dennis är desstuom här när jag har mixning av inspelningen, OCH här när vi går igenom + labbar med remix (vilket kanske blir lite roligt för honom ändå, hoppas jag).

De andra två delkurserna är Liveljud och liveinspelning (då vi bland annat ska ansvara för ljudet under en spelning, AAAAAH) och Musikskapande till rörlig bild (vilket kanske är som ljudläggning till bilder, fast ÄNTLIGEN, MUSIK!). Det kommer vara supertufft och på mycket högre nivå, men jag är lycklig ändå, mestadels för att jag kan registrera mig till kursen nu (vilket var ytterligare en sak jag hade ångest över) och för att det känns som att jag klarar det här. Idag var inte jättesvårt, det var kul och intressant!

Dessutom ska jag pierca mig imorgon, om det finns tid hos Ink. Men sccchhhh, don't tell mom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0